Ο Έντουαρντ Σνόουντεν, ο υπάλληλος της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφαλείας των ΗΠΑ (NSA), που δημοσιοποίησε το γενικευμένο πρόγραμμα παρακολούθησης των παγκόσμιων ηλεκτρονικών επικοινωνιών από τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ σε συνεργασία με μεγάλες αμερικανικές επιχειρήσεις του διαδικτύου, και έχοντας πια ζητήσει πολιτικό άσυλο στην Ρωσία, δημοσίευσε μέσω της ιστοσελίδας των Wikileaks, την παρακάτω επιστολή - καταγγελία της Αμερικανικής κυβέρνησης για την στάση της απέναντι στον ίδιο και τις βασικές καταστατικές αρχές της Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του ΟΗΕ...

Δήλωση του Έντουαρντ Σνόουντεν στη Μόσχα

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2013
Πριν μια εβδομάδα έφυγα από το Χονγκ Κονγκ όταν έγινε ξεκάθαρο πως η ελευθερία και η ασφάλειά μου απειλούνταν επειδή αποκάλυψα την αλήθεια. Χρωστάω τη συνεχιζόμενη ελευθερία μου στις προσπάθειες φίλων, νέων και παλιών, της οικογένειάς μου και άλλων που δεν έχω ποτέ συναντήσει και μάλλον δεν θα συναντήσω ποτέ. Τους εμπιστεύτηκα την ζωή μου και αντάμειψαν αυτή την εμπιστοσύνη με μια πίστη σε μένα για την οποία θα είμαι πάντα ευγνώμων.
Την Πέμπτη ο Πρόεδρος Ομπάμα διακήρυξε σε όλο τον κόσμο πως δεν θα επέτρεπε κανενός είδους διπλωματικού πάρε-δώσε για την περίπτωσή μου. Αποκαλύπτεται όμως τώρα πως αφού υποσχέθηκε να μην το κάνει, ο Πρόεδρος διέταξε τον Αντιπρόεδρό του να πιέσει τους ηγέτες χωρών στις οποίες ζήτησα προστασία ώστε να αρνηθούν το αίτημα ασύλου μου.
Αυτού του είδους η εξαπάτηση από έναν παγκόσμιο ηγέτη δεν είναι δικαιοσύνη, όπως δικαιοσύνη δεν είναι η εξωδικαστική τιμωρία της εξορίας. Είναι παλιά, κακά εργαλεία πολιτικής επιθετικότητας. Σκοπός τους είναι να φοβίσουν, όχι εμένα, αλλά όσους θα μπορούσαν να ακολουθήσουν μετά από εμένα.
Επί δεκαετίες οι ΗΠΑ υπήρξαν ένας από τους ισχυρότερους υποστηρικτές του ανθρώπινου δικαιώματος στην αίτηση ασύλου. Δυστυχώς το δικαίωμα αυτό, που διατυπώνεται και ψηφίστηκε από τις ΗΠΑ στο άρθρο 14 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, απορρίπτεται τώρα από την σημερινή κυβέρνηση της χώρας μου. Η κυβέρνηση Ομπάμα. υιοθετεί πλέον την στρατηγική της χρήσης της υπηκοότητας σαν όπλο. Παρότι δεν έχω καταδικαστεί για τίποτα, έχει μονομερώς ακυρώσει το διαβατήριό μου, καθιστώντας με πρόσωπο χωρίς υπηκοότητα. Χωρίς καμία δικαστική εντολή, η κυβέρνηση επιδιώκει τώρα να με εμποδίσει να εξασκήσω ένα θεμελιώδες μου δικαίωμα. Ένα δικαίωμα που ανήκει σε όλους. Το δικαίωμα να αιτηθώ άσυλο.
Εντέλει η κυβέρνηση Ομπάμα δεν φοβάται εκείνους που αποκαλύπτουν τα απόρρητα μυστικά της όπως εγώ, ο Μπράντλεϊ Μάνινγκ [ο άνθρωπος που πέρασε τα διπλωματικά αρχεία των ΗΠΑ και στοιχεία για εγκλήματα πολέμου σε Ιράκ και Αφγανιστάν στο Wikileaks] ή ο Τόμας Ντρέικ [άλλος αξιωματούχος της NSA που εμπόδισε δια της δημοσιοποίησης την εφαρμογή ενός άλλου προγράμματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης της υπηρεσιας]. Είμαστε χωρίς υπηκοότητα, φυλακισμένοι ή ανίσχυροι. Όχι, η κυβέρνηση Ομπάμα φοβάται εσάς. Φοβάται μια πληροφορημένη, θυμωμένη κοινή γνώμη που θα απαιτεί την συνταγματική διακυβέρνηση που της έχουν υποσχεθεί – και θα έπρεπε να την φοβάται.
Παραμένω ανυποχώρητος στις πεποιθήσεις μου και εντυπωσιασμένος από τις προσπάθειες τόσων ανθρώπων
Edward Joseph Snowden

Γράμμα στον Πρόεδρο του Ισημερινού

Παράλληλα ο Σνόουντεν έστειλε την ακόλουθη ευχαριστήρια επιστολή στον Ραφαέλ Κορρέα, Πρόεδρο του Ισημερινού για την στήριξη που του παρείχε στην προσπάθειά του να βρει καταφύγιο, όπως δημοσιεύθηκε στον χθεσινό Guardian:
Υπάρχουν ελάχιστοι παγκόσμιοι ηγέτες που θα διακινδύνευαν την στήριξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ενός ατόμου απέναντι στην ισχυρότερη κυβέρνηση του πλανήτη και η γενναιότητα του Ισημερινού και του λαού του είναι παράδειγμα για όλο τον κόσμο.
Οφείλω να εκφράσω τον βαθύ μου σεβασμό για τις αρχές σας και τις ειλικρινείς μου ευχαριστίες για την απόφαση της κυβέρνησής σας να εξετάσει το αίτημά μου για πολιτικό άσυλο.
Η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει δημιουργήσει το μεγαλύτερο σύστημα επιτήρησης στον κόσμο. Το παγκόσμιο αυτό σύστημα επηρεάζει κάθε ανθρώπινη ζωή που την αγγίζει η τεχνολογία, καταγράφοντας, αναλύοντας και δικάζοντας μυστικά κάθε πολίτη στη Γη.
Αποτελεί βαρύτατη παραβίαση των παγκοσμίων μας ανθρωπίνων δικαιωμάτων όταν ένα πολιτικό σύστημα διαπράττει αυτόματη, διάχυτη και αδικαιολόγητη κατασκοπία εναντίον αθώων ανθρώπων.
Με βάση αυτή την πεποίθηση αποκάλυψα το πρόγραμμα αυτό στην χώρα μου και σε όλο τον κόσμο. Ενώ η κοινή γνώμη διατράνωσε την υποστήριξή της στην απόφασή μου να ρίξω φως στο κρυφό και άδικο αυτό σύστημα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ αντέδρασε με ένα εξωδικαστικό ανθρωποκυνηγητό που μου κόστισε την οικογένειά μου, την ελευθερία μου να ταξιδεύω και το δικαίωμά μου να ζω ειρηνικά χωρίς τον φόβο παράνομης επίθεσης εναντίον μου
Καθώς αντιμετωπίζω αυτόν τον διωγμό, υπήρξε σιωπή από κυβερνήσεις που φοβούνται την κυβέρνηση των ΗΠΑ και τις απειλές της. Ο Ισημερινός όμως ύψωσε το ανάστημά του για να υποστηρίξει το ανθρώπινο δικαίωμα στο αίτημα ασύλου.
Οι αποφασιστικές ενέργειες του προξένου σας στον Λονδίνο, Φιδέλ Ναρβάες, διασφάλισαν την προστασία των δικαιωμάτων μου μετά την αναχώρησή μου από τον Χονγκ Κονγκ - δεν θα μπορούσα ποτέ να είχα ρισκάρει να ταξιδέψω χωρίς αυτές. Ως εκ τούτου και δια μέσου της συνεχούς στήριξης από την κυβέρνησή σας, παραμένω ελεύθερος και σε θέση να δημοσιεύσω πληροφορίες που εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον.
Όσες και να είναι οι ημέρες που μου απομένουν, θα παραμείνω αφοσιωμένος στην μάχη για τη δικαιοσύνη σε αυτόν τον άνισο κόσμο. Αν οποιαδήποτε από τις μελλοντικές αυτές ημέρες επιτύχω κάποια συνεισφορά στο κοινό καλό, ο κόσμος θα μπορεί να ευχαριστήσει για αυτό τον Ισημερινό και την τήρηση των αρχών του
Δεχθείτε παρακαλώ εκ μέρους της κυβέρνησής σας και του λαού του Ισημερινού την ευγνωμοσύνη μου, καθώς και τον προσωπικό μου θαυμασμό για την δέσμευσή σας να πράττετε το σωστό και όχι το ωφέλιμο

Edward Joseph Snowden.

avgi.gr